Vereniging voor Gezondheidsrecht

15-02-2019

Jaarvergadering 12 april 2019

Jaarvergadering 12 april 2019 in het Koninklijk Instituut voor de Tropen (KIT), Maxima zaal, Mauritskade 63, Amsterdam

Onderwerp is ‘Preventie‘. Centraal daarbij staat het VGR-preadvies 2019 getiteld: ‘Ongezond gedrag: de rol van het recht’

Preadviseurs zijn:prof. mr. dr. B.C.A. (Brigit) Toebes (‘Inleiding: algemene beschouwingen rond het reguleren van ongezond gedrag’ en 'Conclusies'); mr. dr. M.E.C. (Marie Elske) Gispen ('Tabaksontmoediging'); mr. R. (Renate) Dietvorst ('Ongezond voedsel en preventie'); dr. P.J.M. (Pieter) de Coninck en prof. mr. J.C.J. (Jos) Dute ('Alcohol').

Het programma vangt aan om 10.00 uur met huishoudelijke deel. Aansluitend zal zowel de uitreiking van de mr. C.J. Goudsmitprijs 2019 en de eerste Roscam Abbingpenning plaatsvinden. Gevolgd door de voorzittersrede van prof. mr. J.G. (Jaap) Sijmons: ‘Individuele rechten en collectieve belangen in het gezondheidsrecht’.

Het themagedeelte start vanaf 11.15 uur en eindigt om 17.00 uur.

Aanmelding vóór 3 april 2019. Klik hier voor inschrijving en betaling via iDeal.

15-02-2019
Jaarvergadering 12 april 2019